Minden, ami burkolás

Minden, ami burkolás

Retró hangulatú koptatott dekorfal készítése stencillel

2024. február 27. - burkoló24

Ez egy személyesebb bejegyzés lesz és nem is kifejezetten burkolás, de dekorfalak készítésével is foglalkozunk, így ez is közel áll hozzánk.

Mindig is nagyon tetszettek az antikolt, koptatott mintázatú stencilezett dekorfalak, de csak nem akart senki rendelni egy ilyet, hogy elszöszölhessek vele, így gondoltam egyet és a lépcsőházunkban készítettem el. Erről a munkáról és kivitelezéséről írnék pár szót, mert én nagyon szerettem.

Sajnos a fal is romos állapotban volt, így egyébként is ráfért a felújítás. A munka lépései az alábbiak voltak.

  • A korábbi rétegeket gyémánt csiszoló és falcsiszoló gép segítségével vakolatig lecsiszoltam, majd visszavakoltam és gletteltem, hogy egy szép felületet kapjak.
  • Nem írom le külön, de minden réteg közben alapoztam persze a felületet, így egyrészt megszabadítottam az esetlegesen rajta maradt portól, másrészt egyenletes szívóhatást, ezáltal egyenletes végeredményt kaptam.
  • Előkerült a dekorglett és vékonyan felvittem a felületre egy egyszerű glettvassal. 
  • Műfű mintázó dekor szerszámmal még a friss dekorglett felületén megalapoztam a későbbi kreált falhibákat, ahol a mintázatom már régies/lebomlott lesz. Ezt reprodukálhattam volna akár egy összegyűrt csemperagasztós zsákkal is, vagy bármi mással, de a dekorozás miatt amúgy is volt mintázóm. 
  • A felmintázott felületet némi száradást (nem teljes száradás) követően besimítottam glettvassal, így a felület egy része a terveknek megfelelően lukacsos, töredezett hatású lett. 
  • Miután ez megszáradt előkerült a stencil, ide gondos válogatást követően egy egybefüggő damaszk mintát választottam, ami kellően régi stílusú. Hiszen a kész felületet régi kopott fal hatásúnak gondoltam el.
  • A stencilt festő szalaggal rögzítve kezdtem meg a munkát szintén dekorglett használatával, hogy a falsíkból kiálló 3D-s mintázatot idézzek elő. Szerencsére átlátok a stencilen, így kivehető volt a töredezett hatású alapom kerülgetése miközben felvittem a stencilre a glettet. 
  • Ezt folytattam a teljes felületen a stencilt átragasztgatva, gondosan követve az egybefüggő mintázatot és kerülgetve a koptatott falrészeket. Nem volt egy gyors munka, aprólékosan elszöszölgettem vele. 
  • Az így elkészült még natúr struktúrált felületet elnézve keveseltem a kopott, sérült falrészeket az összképben, így további kopott részeket készítettem egy kaparó segítségével, amíg el nem nyerte tetszésemet.
  • A végső simítást, a felület festését szivacsokkal és vízzel készítettem. Mivel antikolt régi hatást szerettem volna elérni, így a festéket vékonyan szivaccsal meghúzva csak a kiálló felületen és egy másik tiszta vizes szivaccsal azonnal elmosva, finoman óvatosan alakítottam ki a képet. Egy öreg fal hatásának elérése végett változtattam az árnyalat intenzitását is, hogy néhol tisztább, néhol koszosabb; kopottabb hatást érjek el.

dekorfal.webp

A végeredményt én nagyon szeretem, igazi régi romos fal képét kaptam, pont ahogyan elképzeltem. 

Persze nem mindenki szereti az ilyen régies megjelenést, további faldekorációs ötletekkel ismerkedhetünk 10 Kreatív Ötlet a Faldekorációhoz cikkünkben, ahol modernebb és más stílusú megoldásokat találunk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://burkolo24.blog.hu/api/trackback/id/tr2018340479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása